A Wakan név először 2006-ban bukkant fel a sajtóban, azóta látszólag sok minden nem történt a kis francia cég háza táján. Januártól azonban a motorjaik Euro3-as normáknak megfelelő változatai rendelhetők.
Ha valaki ritka és különleges motorra vágyik, annak biztosan jó választás lesz a Wakan Roadster 100 illetve Track Racer modellek. A 28000 eurós nettó vételár legalábbis előrevetíti, hogy a márkaklub tagjainak száma nem fog rekordot dönteni, a gyártó terveiben egyébként sem szerepel évi 30-40 példánynál több előállítása. Hogy az ár mennyire indokolt, nem fejtegetném. Ami tény, hogy a motort igényes mérnöki munkával, kézzel és lélekkel, minőségi alkatrészek felhasználásával készítették. A meghajtásról egy króm-molibdén vázba szerelt S&S 100 köbhüvelykes (1640 köbcentiméteres) 45 fokos V2-es blokk gondoskodik, ami 115 lóerőt pumpál ki magából. A futómű két 46 milliméteres fordított USD teleszkópból, ZF Sachs hátsó gátlóból, egyedi alumínium hátsó villából, 17 hüvelykes kovácsolt alumínium Marchesini kerekből áll. Az első fék a ma szokásostól eltérően egy tárcsás kialakítású, a 340 milliméteres tárcsához egy 6 dugattyús AJP féknyereg tartozik.
Mindennek csak egy célja van, az élménymotorozás. A 177 kilogramm száraz tömegű motor a gyártó állítása szerint eléri a 250 kilométeres végsebességet, de ez mellékes. Az óriási V2-es blokk tengernyi nyomatéka, a jó futómű és a 1337 milliméteres tengelytáv élvezetes luxusmotorozás képével kecsegteti a potenciális vásárlókat.