A KTM a világon elsőként alkalmazott egy verseny közben mozgási energiát visszatápláló rendszert, azaz KERS-t. Így a narancssárga GP125-ös csapat megelőzte a Forma-1 teljes mezőnyét.
A Forma-es csapatok már tavaly óta fejlesztik, és kísérleteznek a KERS-sel (Kynetic Energy Recovery System), versenyen alkalmazni azonban a 2009-es szezonban fogják először. A KTM nemrégiben nyilvánosságra hozta, hogy a tavalyi szezon utolsó futamán, Valenciában, a 125-ös MotoGP géposztályban Koyama motorján már bevetették mozgási energia visszatápláló rendszert.
A berendezés csupán három lóerős teljesítményt nyújtott, Koyama végsebessége (219,6 kilométer per óra) nem érte a versenyen leggyorsabb Bradl tempóját (226,3 kilométer per óra), és a végeredményként regisztrált hetedik hely sem a legkiemelkedőbb. Így kijelenthető, hogy a KERS nem egy versenyt eldöntő technikai eszköz, de alkalmazása igen jelentős technikai fejlesztés. Tradicionálisan a fékezéskor komoly energiaveszteség keletkezik, a mozgási energiát a fékek hővé alakítják. Ezen változtat a KERS. A szabadonfutó lendkerék fékezéskor egy generátoron keresztül kondenzátorokat tölt fel, az így előállított elektromos energiát pedig gyorsításkor használja fel a motor. A hibrid rendszerekkel ellentétben ennél a megoldásnál nem alkalmaznak komoly súlytöbbletet jelentő akkumulátorokat, a KERS ezért jól használható kis és közepes méretű robogókon is, ezáltal csökkentve a környezeti terhelést.
Ugyan már bevetették éles versenyen, a KTM nyilatkozata szerint még jelentős fejlesztéseket kell végrehajtani, hogy a rendszer teljesítményét növeljék. A távlati cél a KTM RC8 sportmotoron alkalmazható nagyteljesítményű változat létrehozása.
A KERS alkalamazása nem veszélytelen, a BMW egyik mérnöke áramütést szenvedett a tavalyi tesztelés során.