Az új technológiák fejlesztése sok pénzt felemészt. A swarthmore-i főiskola két diákja 10000 dollárt költött az iskola pénzéből ennek a kísérleti járműnek a létrehozására. Nem egy gyakorlatban használható gépet akartak készíteni, csupán kísérletet folytattak.
Bár a költségvetés nem túl szerény egy főiskolai kísérlethez, a motort a kísérlet után szétszerelik és a legtöbb részegységet más kísérletekhez is felhasználják a hallgatók. Az összeg nagy részét a 8000 dolláros, 1.2 kilowatt teljesítményű Ballard hidrogéncella teszi ki. A módosított Buell Cyclone vázba épített generátort és CFR elektromotort Alex Bell és Andres Pacheco nem a közlekedés forradalmasításáért hozta létre, csupán a különböző meghajtási formák hatékonyságának tanulmányozására. A hír egyrészt lenyűgöző azért, mert szemlélteti: a világ gazdagabb részén mekkora összegeket elkölthetnek a diákok kísérletekre, másrészt nyilvánvalóvá teszi, hogy némi barkácsolással (és megfelelő anyagi forrásokkal…) bárki építhet magának egy környezetkímélő járművet.
1. hidrogéntartály
2. hidrogéncella
3. feszültségszabályzó és transzformátor
4. a keletkező hőt visszavezetik a tartály hőszabályozásához
5. CFR elktromotor
6. multifunkciós kijelző, amely a szokásos adatok mellett a hidrogéncelláról, a tartály nyomásáról is adatokat mutat: a rögzített adatok letölthetők későbbi elemzéshez