Az Európai Unió komoly közlekedésbiztonsági törekvésekkel igyekszik csökkenteni a közúti balesetek számát. Egy új ötlet merült fel, amely a túlzó szabályozásokkal ellentétben valós segítséget nyújthat motorosoknak is.
Annak ellenére, hogy a megfelelő guminyomás ellenőrzése a motorozási rutin része kellene, hogy legyen, sokszor megfeledkezünk róla. Szezon kezdetén ez különösen komoly problémát okozhat, amikor a motor furcsa viselkedését sokan saját tudásuk megkopásával, a kiesett hónapokkal magyarázzák, pedig csak a téli hónapokban pihentetett technika tréfál meg minket. A gumikban lévő nyomás alapvetően befolyásolja a motor viselkedését. Persze ugyanez elmondható az autókról és a nagyobb járművekről is, a kétkerekűek mégis különösen érzékenyen reagálnak néhány tized baros változásra is. A dolognak van még egy aspektusa, amelyet nem árt feleleveníteni.
A nem megfelelő nyomás nagyban befolyásolja a fogyasztást, ezen keresztül pedig a káros anyag kibocsátást is. Ennek kapcsán az EU egy új szabályt vezetne be, amely egyszerre mindkét fenti problémában javítana a jelenlegi helyzeten. A tervezett szerint a 2012-től gyártott járművekben kötelező lenne alkalmazni guminyomás-mérőt, amely adott esetben figyelmeztetne is a túl alacsony nyomásra. Ilyen eszközök a luxusautókban, sőt az újabb túramotorokban megtalálhatók már most is, így gyakorlatilag csak az eszköz elterjedéséről beszélhetünk. Bár egyelőre nem lehet tudni, hogy mely jármű kategóriákat érinti az új szabály, nagy valószínűséggel a motorokra is kötelezővé teszik az új eszközt.
Az ötlet első olvasatra talán túlzónak tűnhet, csak egy újabb EU-s őrültségnek, azonban jobban átgondolva ez nem a ferde európai uborka esete, hanem egy valóban hasznos biztonsági eszköz kötelezővé tétele.