A hullámzó motorértékesítések miatt a kormány úgy döntött, motoronként 500 euróval támogatja a motorvásárlásokat. Persze nem nálunk, hanem Olaszországban.
Politikai beállítottságtól függetlenül kijelenthető, hogy egy ország érdeke saját gazdaságának fenntartása, növelése. A jelenlegi gazdasági helyzetben komoly jelentősége van az állami intervenciónak, hiszen sok ezer embert foglalkoztató autógyártók kapcsán már hallhatunk csőd közeli állapotról. Szerencsére a motorgyártók ettől jóval biztosabb helyzetben vannak, és bár sajnálatos lépéseket kénytelenek tenni (elbocsátások, versenysportbeli tevékenységük csökkentése) egyelőre márkák megszüntetéséről nem kell tartanunk.
Az Onroad hasábjain már beszámoltunk néhány szomorú lépésről, a Harley-Davidson, a Polaris, a Yamaha illetve a KTM kapcsán kedves olvasóink már tudnak a tervbe vett leépítésekről. Az olaszok azonban ezt a kérdést másképp kezelik. Berlusconi egy 2 milliárd eurós gazdaság-élénkítő csomagot jelentett be, amelynek keretében járművenként 1500 euró támogatást kapnak használt autóikat új olasz kocsira cserélő állampolgárok. További 1,2 milliárd eurót különítettek el az olasz motorgyártók hasonló megsegítésére, az eredeti tervek szerint a motorosok 500 euró hozzájárulást kapnak minden egyes használt kétkerekű korszerű, Euro 3 normáknak megfelelő, természetesen olasz motorra cserélésekor.
A megoldás nagyon stílusos. Egyrészt a válságos gazdasági helyzetben növeli az emberek vásárlási hajlandóságát, ami biztosítja a gyártók fennmaradását. Ez biztos munkahelyeket jelent, másrészt a környezetvédelmi vonalat is meglovagolja, így az Európai Uniónak sem lehet kifogása.