A Honda V4 Concept animációja stilizált, kicsit éteri és elgondolkodtató – vajon a V4-es architektúráé lesz a jövő?
A Honda V4-es sportmotor koncepciója felvet egy-két kérdést. A 2010-re ígért modell megjelenése azt is jelenti egyben, hogy a Hondának az 1000-es sportmotorok kategóriáján belül két modellje lenne: az új VFR és a sornégyes Fireblade. Gazdaságilag legalábbis kérdéses, hogy két ilyen jellegű modell párhuzamos fejlesztése, értékesítése kifizetődő-e, különösen úgy, hogy a Honda (is) kiszállt a legtöbb gyorsasági versenysportból.
A tavalyi Forma-1-ből és AMA versenysorozatokból történt kilépése után a Honda bejelentette, hogy a suzukai 8 órás endurance versenybeli szereplését is felfüggeszti. Ez jelentős megtakarítás, hiszen a hazai konkurencia felett aratott presztizsértékű győzelemért jelentős összegeket fektetnek a japán gyártók ebbe a versenybe. A sport szempontjából elszomorító a hír, hiszen a Honda uralta ezt a versenyt, az utóbbi 12 versenyből 11-et, az összes 31-ből 21-et megnyert, a győztesek között pedig olyan legendás versenyzőkkel találkozhatunk, mint Valentino Rossi, Colin Edwards, Wayne Gardner, Mick Doohan, Eddie Lawson, Wayne Rainey és Wes Cooley.
Ilyen körülmények között kérdéses, hogy az új VFR mellett egy sornégyes konstrukció fenntartásába fog-e megfelelő összeget invesztálni a Honda. Ne felejtsük, hogy a versenytársak is a V4 felé orientálódnak. Az Aprilia tavaly bemutatott RSV4 motorja mellett a Yamaha is egy V4-re hajazó technikai megoldással frissítette a 2009-es R1-et. A kérdés adott, a választ csak jövőre tudhatjuk meg, addig is nézzük az animációt – valószínűleg 2010-ig még láthatunk néhányat.