A múlt héten a Ducati bemutatta legújabb versenymotorját, a 2009-es GP9-et. Az új modell jelentős módosításokon esett át a nagyobb teljesítmény érdekében.
Claudio Domenicali a Ducati versenyigazgatója csak néhány részletet árult el az új motorról. Talán a legfontosabb, hogy a 2008-ban kísérleti jelleggel alkalmazott karbonszálas váz a 2009-es szezonban az olaszok „versenycsomagjának” alapvető részét fogja képezni. Ezzel a Ducati szakít egy 30 éves hagyománnyal és a csővázas kialakítás helyett egy ultramodern vázat alkalmaz, amelyben a motorblokk is egy teherviselő elem. A blokkot tovább hangolták az egyenesebb nyomatékgörbe eléréséhez, valamint módosították a légszűrő házat is.
Domenicali a bemutatón külön kifejezte örömét Nicky Hayden csapattagsága kapcsán: a Ducati versenymotorját kezelni különleges tudást igényel és Hayden a tesztek szerint jól alkalmazkodik az új motorhoz. Kellemetlen fricska ez Marco Melandrinak, aki tavaly látványosan leszerepelt a Ducatival, és a Kawasaki kiszállásával 2009-es szezonja elúszni látszik.
A Ducati tavaly is a mezőny talán legerősebbje volt, a fejlesztéseknek hála ez csak tovább javult, ugyanakkor a világbajnokok sem ülnek babérjaikon: kíváncsian várjuk a 2009-es szezon versenyeit.