Bombaként robbant a hír december végén: a Kawasaki ki fog szállni a MotoGP-ből. Ma délelőtt a döntést hivatalosan is bejelentették.
A december 29-i bejelentés sokkolta a rajongókat. Az azóta eltelt időben az érintett felek folyamatosan alternatív lehetőségek kidolgozásán fáradoztak. Az Aspar csapat tulajdonosa, Jorge Martínez még tavaly ősszel tárgyalt egy 3. Kawasaki motor indításáról, ám nem tudtak megegyezni a versenyző nemzetisége miatt (a Kawasaki egy japán versenyzőt szeretett volna a nyeregbe ültetni, ez a spanyol csapatfőnöknek nem felelt meg). Az első hírek után Michael Bartholemyvel, a Kawasaki csapatfőnökével együttműködve az egész csapat átvételének lehetőségét is megvizsgálták. A MotoGP tulajdonosa, a spanyol Dorna cég jelenlegi vezetője, Carmelo Ezpeleta a héten Japánba repült, hogy a Kawasaki vezetőségével tárgyaljon a lehetőségekről. A jelek szerint nem sikerült megegyezni egy alternatív megoldásban sem. Bár ez a lépés jelentős anyagi megtakarítás a zöldeknek, így is tetemes büntetésre számíthatnak, mivel 2007-ben szerződésben rögzítették a 2011-es szezonig tartó részvételüket. A Kawasaki nyilatkozatában a jelenlegi gazdasági helyzettel és a cég pénzügyi nehézségeivel indokolta a döntést, ugyanakkor leszögezte, hogy a továbbiakban is segítik az egyéb gyorsasági versenysorozatokban érdekelt csapatokat.
A Dornát az utóbbi években jelentős bírálatok érték a GP-vel kapcsolatban. A technikai vitákon túl már évek óta problémát jelentenek a magas költségek, a jelenlegi gazdasági helyzetben sokan számítottak egy ilyen eseményre, bár először a Honda neve került szóba. 2008. decemberében egymást követték a hasonló bejelentések. Az első áldozat a Honda Forma-1-es csapata volt, majd hamarosan hallhattunk a Suzuki kivonulásáról a rallis WRC versenysorozatból. A motoros világban a Honda volt az első, az egyesült államokbeli AMA gyorsasági bajnokságból vonultak ki, amit egy héten belül a követett a Ducati lépése, akik a brit SBK bajnokságbeli részvételüket szüntették meg.
Kérdés, hogy ez mennyiben befolyásolja a motoreladásokat, mennyi presztízsveszteséget jelent a gyártóknak. A versenyzésnek magas költségei vannak, ez kétségtelen. Ugyanakkor a közúti motorok fejlesztése nagyban ezeken a versenysorozatokon, az ott összegyűjtött tapasztalatokon alapszik, így a jó versenyeredmények – vagy maga a puszta részvétel – közvetlenül növelhetik az értékesítéseket. A színfalak mögé nyilván nem látunk be, mi csak sajnálni tudjuk a dolgok jelen alakulását. Hiszen így mindannyian szegényebbek leszünk.