A motorozás veszélyes dolog, ám egy japán kutatás szerint a baleseteken kívül a motorozó férfiaknak más, kínos problémával is szembe kell nézniük. Emlékezzünk év eleji hírünkre a rákot okozó motorokról, illetve az azt megelőző sugárzásvédő ülésről. Arról a témáról nem hallottunk azóta, most itt az újabb veszély.
A szigetországi orvosok felmérése szerint a vizsgálatban részt vevő 150 motoros 46 százaléka képtelen volt erekciót és/vagy ejakulációt produkálni a motorozást követő 3 órában. Az elemzés szerint ennek az oka a motor nyerge, az azon ülés elnyomja a vérkeringést az altestben. Hasonló kutatásról már olvashattunk, egy 2006-os felmérésben 230 motoros közül 70 százalék szenvedett ilyen problémától, bár ott a vibrációval magyarázták ezt a időleges impotenciát.
A férfiúi büszkeséget félretéve ki kell jelentenünk, hogy valóban létezik ilyen probléma kétkerekűek vezetői körében, viszont nem a motorosoknál. A biciklisek körében van értelme erről a jelenségről beszélni, a vékony, viszonylag kemény nyergek okozhatnak vérellátási problémákat, azonban a motorok ülései teljesen más kialakításúak. Talán a krosszmotorokat lehetne ilyen szempontból a biciklikhez hasonlítani, ám azokon a nyergeken nem sokat ülnek a pilóták az off-road pálya akadályaival küzdve.
Igazából a fenti kutatásokkal van egy-két fenntartásom. Először is a mintavétel szempontjai nem tisztázottak, a tesztcsoport nagysága (vagy inkább kis mérete) túl alacsony ahhoz, hogy reprezentatívként értékelhessük, a csoport méretének kis változásával pedig az eredmény drasztikusan megváltozott. Arra vajon miért nem gondoltak a kutatók, hogy a motorozás okozta eufórikus élmények váltották ki a referenciacsoport időleges problémáját?
Arról már ne is beszéljünk, hogy az Egyesült Államokban a Harley-Davidson már számtalan kártérítést lett volna kénytelen kifizetni, hiszen a motorlegenda kialakításából eredendően erősen vibrál, ilyen hírekről pedig ha máshonnan nem, a bulvársajtóból biztosan értesültünk volna.