Formabontó Aprilia
Az Aprilia a Cologne Show-n mutatta be Mana X névre keresztelt tanulmányát. A motor technikailag megegyezik sorozatgyártású felmenőjével, a Manával: ugyanaz a 830 köbcentiméteres, V2-es erőforrás hajtja automata erőátviteli rendszeren keresztül.
A Mana X azonban formailag messze túlnő konvencionális megjelenésű felmenőjén: elöl két kisméretű projektoros lámpa, hátul minden erővel a dizájnt szolgáló felirat és világítótestek, motokrossz-eredetű ülés, ballonos kerekek, no meg a deszkapályás versenymotorokat idéző kipufogók, amelyek legalábbis kérdésessé teszik a környezetvédelmi normák teljesíthetőségét. A hangjuk kétségkívül csodálatos lehet…
Miguel Galuzzi, a Mana X formatervezője a következőket nyilatkozta:
– A bemutató után nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk. Meg kell azonban várnunk, hogy megnyugodjanak a kedélyek, majd komolyabb kutatásokat kell végeznünk, hogy megállapítsuk, mennyire lehet valós piaci igény a motorra.
Csodaszépek és nyilvánvalóan remek akusztikájúak a kipufogók
Tehát az Aprilia Mana X sorozatgyártása egyelőre finoman szólva kérdéses, a motor azonban mindenképpen megérdemli, hogy gyönyörködjünk benne.