Elektromos motorok, hidrogéncella, hibridhajtás – csupa-csupa tanulmány és prototípus. Bár az Onroad hasábjain is rendszeresen beszámolunk a legújabb takarékos és környezetkímélő motorokról, a nagy kérdésre – mikor érhetők el ezek a motorok – a válasz még bizonytalan. Vagy mégsem?
Úgy tűnik nem kell sokat várnunk az első tömeggyártásba kerülő motorra. Mint arról tavaly beszámoltunk a Piaggio az MP3 hibridhajtású változatán dolgozik. A múlt héten újra előkerült a prototípus és a tervek szerint már 2009-ben a szalonokba kerül a motor és ezzel a Piaggioé lehet a megtisztelő elsőség. Az 1,7 literes átlagfogyasztás és az alacsony káros anyag kibocsátás teszik ezt a motort érdekessé, bár az 50 köbcentis robogók is körülbelül ekkora fogyasztással rendelkeznek, de azok nem képesek tartós 100 kilométer per órás sebességre, amit a hibrid MP3 15 lóerős teljesítményével elér. A motor 4 üzemmódban használható: a teljesen elektromos meghajtás mellett a hibrid hajtás háromféle módban használható igényeinknek és a közlekedési helyzetnek megfelelően. Sajnos ettől többet a Piaggio nem árult el, úgyhogy csak remélhetjük, hogy a célkitűzésben említett 2009-es debütálást a cég tartani tudja és minél előbb az utakra kerül az első környezetbarát nagyrobogó.