Amikor a szokatlan a megszokott, az extrém a normális, teljesen érthető, hogy a BMW egy olyan koncepcióval áll elő, mint a Lo Rider. Bár a tradicionális német márka legújabb tanulmánymotorja a tőlük megszokott technikára épít, az újdonság kategóriákat és korokat átívelő darab lett.
Azt, hogy hova sorolandó a motor nehéz megmondani. Kínálja magát a roadster elnevezés, de a dolog ettől összetettebb. Minimalista kialakításával hasonlít kicsit a II. világháború utáni amerikai bobberekre, drótküllős kerekei, csupasz megjelenése és az ülés alatt, mellett elvezetett kipufogók a ’60-70-es évekbeli scramblerekt idézik. Agresszív megjelenésével és vezetési pozíciójával a muscle-bike-ok világára emlékeztet, a legszebb café-racer időket pedig a motor hátának viszonylag egyenes formája és az egyszemélyes ülés juttatja eszünkbe. Ez a kétkerekű bestia a félreismerhetetlen boxermotor ellenére sem a bajorokat juttatja eszembe: vagy berúgtak és akkor találták ki ezt a motort, vagy pedig palota-forradalom volt a BMW tervezőirodájában.
A bajorok most egy tőlük megszokott technikával nagyobb meglepetést okoztak a világnak, mint anno a S1000RR bejelentésével
Persze a magyarázat ettől jóval prózaibb. A BMW egy olyan szegmensben próbálkozik, amit a Yamaha néhány éve felfedezett magának, amikor kiadta az MT-01-et. Tengernyi nyomaték, élménymotorozáshoz elegendő teljesítmény, korszerű futómű és váz, valamint egyediség, mindenáron. A potenciális vásárlóközönség mérete, az eladások száma nem lesz rekordmennyiségű, ez már most látszik, így a motor árával is kétségtelenül a felső kategóriákba fog tartozni. A sikerhez ebben az árkategóriában az kell, amit a BMW biztosítani kíván a modellnek: az exkluzivitás. Ennek a megoldásnak a fő eszköze maga a vásárló, a bestia végső kialakításában Ő is részt vesz.
Katalógusból választhatók a szükségesnek ítélt kiegészítők, itt azonban ne a szokásos BMW-s túrafelszerelésre és praktikus megoldásokra gondoljunk. A Harley-Davidson gyakorlatához hasonlító egyediesítés révén ez a motor stílusában és küllemében teljesen illeni fog a tulaj elképzeléseihez, stílusához. A lámpától kezdve, a motor fényezésén át az ülésig és a kipufogóig úgy alakíthatjuk ki, ahogy azt mi elképzeljük. Bár egyelőre csak ezeket a főbb elemeket említik, amik a megjelenést nagyban befolyásolják az alapvető geometrián túl, valószínűleg a sorozatgyártás idejére még nagyobb választékban fognak rendelkezésre állni alternatív alkatrészek. A hírek szerint erre nem is kell sokat várniuk, a bajorok elképzelése szerint két éven belül rendelhető lesz az elképzelésünk szerint összeállított motor.
Akárhogy is lesz, az biztos, hogy a bajorok most egy tőlük megszokott technikával nagyobb meglepetést okoztak a világnak, mint anno a S1000RR bejelentésével.