A Yamaha szeptemberben mutatta be egy legendás motor újkori változatát, a 2009-es XJ6 Diversiont. A történet most folytatódik, a fejidomos változat nem egyke, a milánói EICMÁ-n debültált a motor csupasz változata.
A dolog nem okozhat nagy meglepetést. A Diversion mellett nem lehetett kihagyni egy ilyen ziccert, a motor késői bemutatása csak médiafogás – ismerve a Yamaha FZ családnál alkalmazott gyakorlatát, a csupasz XJ6 változat bevezetése nem volt kérdés.
Külterületi száguldás
Mivel alapvetően teljesítményében, szerkezetében megegyezik a Diversionnel, ugyanarról a motorról beszélünk, a technikai jellemzőkre így nem is érdemes újra szót vesztegetni, maximum a minimálisan kisebb saját tömeget említendő, ami a idomok elhagyásából ered.
A kezdőknek ideális takarékos nagymotorok köre az XJ családdal tovább bővül: a csökkentett teljesítményű FZ6 mellett egy újabb variációt láthatunk az iwataiaktól: jövőre a felfrissített ER6 modellekkel, a Suzuki új üdvöskéjével a Gladius-szal és a Honda 2008-as modellévben frissített CBF600-asával veheti fel a versenyt.