Furcsa arcok
Néhány napja számoltunk be a Honda V4-es terveiről. Ahogy az lenni szokott, az akkor bemutatott koncepció sokakat inspirált, a leginkább életszerűnek tekinthető „átalakítás” a holland Andy Oliepeil rajza.
Egy újabb számítógépes grafika? Igen. Elgondolkoztató? Kétségtelenül. Az Intermot kiállításon bemutatott V4 motort stilizált formában megjelenítő koncepció motoros szemmel nem tűnik megvalósíthatónak radikális változástatások nélkül. A valóság talaján maradva ez a „szobor” inkább tűnik figyelemfelkeltő marketingfogásnak, mint életképes ötletnek. Ugyanakkor egyre több radikálisan új, szokatlan külsejű motort láthattunk az utóbbi néhány évben, gondoljunk csak a Honda DN-01-re.
Andy Olipeil munkája nagyon is jól illik ebbe a sorba. A V4-es koncepciót megfelelő átalakításokkal, részletekkel életszerűvé tett gép már nem is tűnik olyan szokatlannak, bár a motor „arca”, a fejidom így is egyedi. Az eredeti formavilág megőrzésével, valós alkatrészek beillesztésével a rajz jól követi a napjainkban szokásos trendet az alkalamazott csúcstechnikát képviselő alkatrészekkel és figyelemfelkeltő külsejével.
A Honda CB1000R egy konszolidált bulihuligán, élmény vele motorozni, és egy kis egyediesítéssel igazi \csajmágnes\
Akárhogy is, a Hondának nem lesz könnyű dolga az új motorral. A jövőbeni motor pozicionálása kérdéses: felváltsa-e a sportmotoroknál jelenleg uralkodó sornégyes arhitektúrát, visszatérjen a V4-es elrendezés az utcai sportmotorok világába, vagy a VFR család utóbbi években érvényesülő lazább, sport-túrás modell megalkotása-e a cél? Kétségtelen, hogy a VFR-t kitüntetett figyelem kíséri a motoros világban, nem lesz könnyű megfelelni az elvárásoknak.