Aprilia 1200-es vékettesek
A spanyol SoloMoto szakújság titkos ügynökeinek sikerült az Aprilia fejlesztőüzemében egy remek kémfelvételt készíteniük az olaszok roppant érdekes és ígéretes újdonságáról. Reményeink szerint a Dorsudoro1200-ast a közeljövőben megrendezésre kerülő milánói EICMA szakkiállításon mutatják be, a várakozások szerint a Shiver1200 társaságában.
Mindkét motort az Aprilia új, 1200 köbcentiméteres, vízhűtéses, üzemanyag-befecskendezéses, nyolcszelepes DOHC blokkjával fogják szerelni, amely 9000-es fordulaton kőkemény 130 lóerőt és 6500-on 120 newtonmétert présel ki magából. Összehasonlítva a 750-esek 90 lóerejével és 75 newtonméterével bizony igen figyelemreméltó menetteljesítményekre készülhetünk, különös tekintettel a mindössze 5-7 kilogrammos várható súlynövekedésre.
Az Aprilia Shiver/Dorsudoro 1200-asokat Öhlins rugós tagokkal és Brembo monoblock fékekkel – természetesen radiális féknyergekkel kiegészítve – szerelik, a spanyolok kémei pedig némi karbon alkatrészre is számítanak.
Íme az új blokk várható technikai adatbázisa, összehasonlításképpen a 750-es elődével:
Az eddigi 750-es és az eljövendő 1200-es blokkok technikai adatai a spanyol kémek szerint
További várakozás előzi meg az új blokk kapcsán a vadonatúj Caponord1200 megjelenését is: amennyiben az olaszok egy bivalyerős és forradalmi, igazi kettős célú kaland-túramotort tudnának csatasorba állítani, akár a piacvezető BMW R1200GS vevőiből is szerezhetnének néhányat. Nincs tehát más dolgunk, mint epedve várni, mivel rukkol elő az Aprilia a milánói EICMA szakkiállításon!