A Honda és a V4-esek
A Honda idén ünnepelte fennállásának hatvanadik évfordulóját. A kölni Intermot kiállításon bemutatott V4-es koncepciójával egy „új kor kezdetét” szándékozik jelezni a legnagyobb japán motorgyártó.
Emlékezetes év ez a Hondának, a 60. évforduló mellett idén lett fél évszázados legsikeresebb modelljük, a Cub. Az elmúlt ötven évben több mint hatvan milliós példányszámban értékesített kismotor a világ legnagyobb mennyiségben gyártott gépi erővel hajtott járműve. Az évfordulóknak ezzel még nincs vége, ugyanis 2009-ben a gyártó történelmének két újabb fontos mérföldkövére emlékezhetünk: jövőre lesz 50 éve, hogy beszálltak a versenysportba, valamint 30 éve, hogy elindították V4-es motorcsaládjukat.
Az 1978-ban indított „New Racing” projekt első gyümölcse, az NR500, 1979. augusztus 12-én debütált Silverstone-ban, de nem kellett sokat várni, és 1982-ben az első utcai V4-es motor, a VF750S is elkészült. Azóta számtalan legendás V4-es versenymotor látott napvilágot, amelyekből a Honda egy impozáns gyűjteményt vonultatott fel Kölnben. A bemutatott V4-es motor jellegű tanulmány (nevezzük inkább szobornak), amely a kiállítás témáját adta, pedig az „új kor kezdetét” hivatott szimbolizálni.
A 2009-es VFR divatos fehér öltönyben
A hír bizonyos mértékig csalódást keltő a VFR rajongók számára. Néhány évvel ezelőtt pletykáltak 1200-as változatról, nemrégiben a CBR1000RR bemutatása előtti titkolózás alatt néhányan tudni vélték, hogy jön egy 1000-es VFR változat, amire az akkor szabadalmaztatott V kialakítású blokkokhoz illő vázak adtak alapot. Bár új VFR akkor nem debütált, a remények újult erőre kaptak nyáron, amikor is újabb képek jelentek meg a lehetséges jövőről. A pletykák akkor V5-ös kialakításról szóltak, de a Honda ezt nagyon hamar megcáfolta. Nézzük azonban pozitívan a jövő elé, a 30 éves évforduló a legjobb alkalom egy új V4-es (V5-ös?) motor debütálására. Addig is 2009-ben a VFR 800 talán utolsó változata két elegáns fényezéssel áll a rajongók rendelkezésére.
A fő alkotóelemek stilizált formában láthatók