A soros zászlóshajó
A hírek szerint a BMW a kölni Intermot kiállításon bemutatja új csúcskategóriás sportgépét, a K1300S-t, valamint az arra épülő R és GT változatokat.
A bajor cég „K” sorozata 25 évvel ezelőtt kezdte pályafutását, az 1983-ban bemutatott K100S majd -RS modelleket nem övezte a márka rajongóinak feltétlen szeretete, de a sok bírálat ellenére a modellcsalád sikeresnek bizonyult. A negyedszázados évfordulót a BMW az új modellekkel teszi emlékezetessé.
Hivatalos információk, adatok még nem állnak rendelkezésre, de ahogy az szokásos, kiszivárogtatott hírek pletyka szinten már terjednek. Ha ezek igazak, akkor a motor új alumínium vázzal fog rendelkezni, az aggregát hengerűrtartalma 1200 köbcentiről 1300-ra növekszik, az előállított mozgási energia a motorhoz tervezett új váltón keresztül jut a hátsó kerékhez. A jobb teljesítmény-leadást kipufogó szeleppel tervezik elérni a mérnökök – a konstrukció ebben a formában 165 lóerős teljesítményt nyújt. Az első futómű örökli a Duolever rendszert, állíthatóság terén javul, a hátsó lengőkar pedig az immáron hagyományosnak tekinthető egykaros kialakítású.
Talán a sárga-fekete fényezéssel a legszebb a K1200S
A típus szokásos változatai – a feszesebb, sportosabb „R” illetve a túrázást kedvelők figyelmére méltó „GT” lesznek. A japán óriás-sportmotorok, túrázók legújabb európai vetélytársait hamarosan megismerhetjük: októberben az Intermoton, utána novemberben a milánói EICMA-n. A BMW nyilatkozata szerint a motor nagyobb rivaldafényt fog kapni, mint a szintén 2009-re ígért S1000RR supersport modelljük.