A klasszikus, jól bejáratott modellpalettával rendelkező motorgyártó neve egyre többször szerepel új motorokról felröppenő hírekben. Nézzük át, milyen újdonságokat emlegetnek a bajorok kapcsán, mikre számíthatunk a közelgő motorkiállításokon!
A bajor cég termékei etalonnak számítanak a hosszú távú túrázóknak, legyen szó akár offroad vagy éppen aszfalton megtett utakról. Az utóbbi néhány évben azonban a BMW neve kapcsán olyan motorokról is beszélhetünk, amelyek nem a régen szokásos exkluzív kategóriákat képviselik. Nyáron hallhattunk újra a cég maxirobogókkal kapcsolatos terveiről. Állítólag a Rotaxszal együttműködve új blokkot fejlesztenek a bajorok, amelyet több új nagyrobogóba akarnak beépíteni.
Anno a hírek még egy lehetséges 3 kerekű konstrukciót is említettek. Úgy tűnik a BMW a C1 kudarca után nem adta fel a harcot és újra ringbe száll a racionális városi közlekedési eszközök kedvelőinek kegyeiért.
A utcai endurók között az F650GS-sel kínál alternatívát a japán és olasz konkurenciára, a 2006 óta létező F800-as család idén bemutatott új tagjával, a középsúlyú F800GS-sel pedig a kompromisszummentes, hosszú távú endurózást kedvelőket kényeztette el. Az F800 család kapcsán szintén meg kell említenünk az augusztusi pletykát, a motor csupasz változatának piacra dobásáról.
A hosszú évek óta ígérgetett supersport motor is a láthatáron van, az S1000RR-t idén mutatta be a cég a nagyközönségnek és a bevezetés előtti végső tesztelésekről is hallhattunk nem olyan régen. A bemutatón BMW kinyilvánította szándékát, miszerint meghatározó szerepet kívánnak betölteni a gyorsasági motorsportban és az 1000 köbcentiméteres újdonságra alapozva egy egész motorcsaládot kívánnak piacra dobni.
Az S6RR vázlata azonban kicsit ellentmond az eddigi információknak, az 1000-es nagy testvér egy teljesen tradicionális kialakítású sportmotor, a képen látható motor pedig a már Yamaha által is kipróbált egykaros első felfüggesztésű.
Egy ilyen megoldás jelentősen növeli a motor tömegét, a sportmotorok között pedig elengedhetetlen a minél alacsonyabb versenysúly. Spanyol pletykák szerint a motor nem is 600, hanem 675 köbcentis lesz a Triumphtól ismert 3 hengeres konstrukcióval. A BMW jövőre év végére ígéri ennek a motornak a bemutatóját, addig csak találgathatunk.