Tucson V-Twin Racer
A Tucson Motorcycles of France egy új motorkerékpár kifejlesztésébe kezdett, amelynek segítségével fel kívánja venni a versenyt a nagy európai gyárak kéthengeresei ellen. A cél természetesen a minél kisebb tömeg és méret elérése volt, ennek segítségével kompenzálhatják a szintén ebben a kategóriában induló Ducatik, Buellek és Apriliák motorteljesítménybeli erőfölényét. Első prototípusukat egy Suzuki SV650-es erőforrás hajtja, de ezzel még nem versenyképesek. Csupán az alapkoncepció kialakításának szerepe hárul rá, mielőtt megépítenék új BT550 Superleggera-jukat, amelynek szíveként már egy izgalmasabb Aprilia 550-es V2-es erőforrást építenek be.
Jeff Robert mérnök és egyben tulajdonos elárulta, hogy egyelőre még a fejlesztések korai szakaszában járnak. A leendő versenygép dizájnjának elkészítését a Bako Design munkatársára, Yann Bakonyira bízták, akinek munkái világos és letisztult formavilágukról híresek. A Veloce-1 elnevezésű prototípus versenykész tömege mindössze 145 kilogramm, amit később néhány alkotóelem cseréjével tovább faraghatnak. A váz legnagyobb szélessége kevesebb, mint 229 milliméter. Ezekkel a paraméterekkel a 125-ös géposztály méreteihez szeretnének közelíteni, így reményeik szerint a kezelhetőséggel kompenzálni tudják majd az erősebb gépek sebességfölényét.
Az elkészült prototípust egyébként eladásra kínálják 15000 Eurós, azaz mintegy 3500000 forintos áron, ezzel is hozzájárulva a további fejlesztési költségekhez.
Úgy tűnik tehát, hogy a fejlesztések jó irányba mutatnak, a mérnökök szerint a sikeresség alapja a könnyűsúlyú stratégia. Azonban a filigrán versenygép csak úgy lehet igazán ütőképes, ha az őt meglovagoló versenyző is apró termetű és kellően könnyű, különben a gép elveszíti nagyobb és erősebb versenytársaival szemben remélt előnyét. Igazi aduit persze elsősorban a rövid egyenesekkel és változatos kanyarokkal tarkított versenypályákon lesz lehetősége kihasználni a Tucson Motorcycles of France új kéthengeres versenygépének.
Szurkolunk nekik!