A képen látható motorkerékpár ha elsőre nem is tűnik korszakalkotónak, mégis lehet az. A Kínában gyártott kétkerekű ugyanis hidrogéncellás, és nem hogy túl van a tesztfázison, hanem már exportálnak is belőle.
A Shanghai Daily szerint a hangzatos nevű Shanghai Pearl Hydrogen Power Resource Technology május óta exportálja ezeket a hidrogénhajtású mopedeket. 30 példány került már Angliába, Spanyolországba és az Egyesült Államokba.
Spanyolországban 2900 dollárnak megfelelő összegért árusították a mopedeket, bár ez az ár akár 600 dollárra is lecsökkenhet megfelelő kereslet esetén. A gyár kapacitása jelenleg 100 motor évente, amit meg kívánnak tízszerezni 2011-ig. Egy feltöltéssel, amely 20 percet vesz igénybe, 75 kilométert képes megtenni a jármű.
Legutóbb még arról számoltunk be, hogy a Suzuki Crosscage lehet az első szériaérett hidrogéncellás motorkerékpár. Most sokkal valószínűbbnek tűnik számomra, hogy inkább ebből az irányból hódít majd a hidrgén, hiszen egycsapásra nem lesz minden sarkon hidrogénkút, ám ha maga a jármű olcsó, az beindíthatja a folyamatot.