Túrázzunk 150 lóerős KTM-mel!
Vannak motorosok, akik nem hajlandóak arra használni járműveiket, amire a gyártók azokat tervezték. Tipikus példa erre, amikor hosszú túrákra indulnak a versenypályákra tervezett szupersport-gépekkel. Korábban már beszámoltunk egy Suzuki GSX-R 1000 módosításáról , most azonban a szegmens egyik legújabb jövevényét, a KTM LC8-ast ruházta fel egy brit cég akár 100 liter holmi szállítására alkalmas csomagtartó rendszerrel.
A Ventura cég filozófiája szerint a sportmotorokat olyan módon kell csomagtartóval felszerelni, hogy az átalakítás nagyon biztonságosan rögzítse a poggyászt nagy sebességnél, ugyanakkor könnyen le- és felszerelhető legyen. Konstrukciójuk alapja egy fémkeret, amely az utasülés fölött – hiszen ki túrázna utassal egy szupersport-gépen – helyezkedik el. Ehhez rögzítik a speciális puhatáskákat, amelyek alapban 35 vagy 56 literes kiszerelésben készülnek. Azonban egymáshoz cippzározhatók, így maximális kiépítés mellett a befogadóképesség elérheti a 102 litert.
Mivel a súly az utas helyére kerül, nem változtatja meg olyan negatívan a motor vezethetőségét, mint az oldaltáska (amely az aerodinamikát rontja nagyon le) vagy a klasszikus topcase (amely viszont a súlypontot tolja nagyon hátra és magasra). Tekintettel arra, hogy speciálisan speedgépekhez fejlesztették a rendszert, a tesztelést kellő alapossággal végezték: a gyártó ígérete szerint nem kell aggódni a rögzítés stabilitása miatt még akár 180 mérföldes, azaz közel 290 kilométer per órás sebesség mellett sem. Állítólag kipróbálták.
Ami pedig a lényeg (bár már említettük fentebb): néhány perces munkával nem csupán a táska, de a teljes fémkeret is nyom nélkül eltüntethető, így a motor újra eredeti szépségében tündökölhet. Mert valljuk be őszintén: a Ventura rendszere nagyon praktikus, de ugyanolyan csúnya is lesz vele a motor…