Az angol Motorcyclenews rengeteget foglalkozik a traffipaxszal, szinte nincs olyan nap, amikor ne kerülne fel valami ezzel kapcsolatos hír. Most egy szomorú eset kapcsán írnak, ami elgondolkodtató következtetésekre ad okot.
Az A647-es úton egy motorkerékpárba hátulról belerohant egy autó, a 27 éves motoros az életét vesztette. Szemtanú szerint az egész eset egy telepített traffipax közvetlen közelében történt így nem nehéz kitalálni a körülményeket. A motoros feltehetően hirtelen fékezett a korlátozás vagy a kamera láttán, az autós ezt nem vette észre és hátulról belehajtott. Mi motorosok tudjuk, hogy minimális sebességkülönbség is elegendő ahhoz, hogy egy ilyen ütközésnek végzetes kimenetele legyen.
Persze lehet okoskodni, hogy a sebességkorlátozást mindig be kell tartani, meg hogy mindig a hátul haladóé a felelősség, ám tény, hogy többé-kevésbé rendszeresnek mondható, hogy a közlekedés résztvevői teljesen váratlan és igen erőteljes fékezéseket hajtanak végre egy traffipax láttán. Ez összességében talán még a gyorshajtásnál is veszélyesebb. Az ilyen ráfutásos balesetekbe autósok ritkán halnak bele, a motorosnak azonban ennél sokkal nagyobb az esélye. Egyszóval okos dolognak tartanám, ha a traffipaxok mindig valamilyen álcázott formában lennének jelen. Inkább belemegyek tízszer és fizetek, minthogy egyszer emiatt legyek egy autó motorterében vagy éppen csomagtartójában.