A KTM 2008. január 3-án egy szabadalmat nyújtott be, amelyben levédi az offroad modelleknél alkalmazott újszerű üzemanyagtartály-elhelyezését. A tartály nem a megszokott helyre, hanem a hátsó sárvédő alá kerül, amely benyúlik az ülés alá.
Maga a szabadalom itt olvasható, amelyben a tankon kívül számos lehengerlő paramétert is találunk. Ezek között szerepel, hogy az offroad motorkerékpárnak egy legalább egyhenegres belsőégésű motorja, valamint egy darab első és egy darab hátsó kereke van.
A hátulra elhelyezett üzemanyagtartály állítólag vékonyabb kialakítást és offroad szempontból sok esetben kedvezőbb súlypont eloszlást eredményez. Mivel a tartály közelebb kerül a tömegközépponthoz, a motornak kisebb lesz a perdületi tehetetlensége, amely gyorsabb irányváltoztatást tesz lehetővé. A megoldást a 690 esetében már használják.