A német Franz Langernek nyilvánvalóan van egy kis beütése az egyhengeres motorokat illetően. Vonzalma nyugdíjas korára teljesedhetett ki, ugyanis megépítette a legnagyobb lökettérfogatú egyhengeres motort.
Annak idején ezer köbcenti is elegendő volt ahhoz, hogy neve a legnagyobb űrtartalmú egyhengeres motorkerékpár készítőjeként szerepelhessen a rekordok gyűjteményében. Azonban ez nem maradt sokáig így, hiszen egy másfél literes motorral megelőzték. Langer természetesen nem késlekedett sokáig, hogy a rekorder címet visszaszerezze.
A jelenlegi rekorder egy NSU Konsul, amelybe – a hírforrás szerint – egy repülőgépmotor került. Én azt gondolom, hogy a képen látható hatalmas henger inkább egy repülőgép csillagmotor egyik hengere lehet, legalábbis ez valószínűbb számomra.
Mivel az eredeti henger mindössze 1440 köbcentis volt, módosítani kellett rajta és a korábbi 3 kilogrammos dugattyút egy könnyebb, 1,6 kilósra kellett cserélni. Így létrejött a jelenleg jegyzett legnagyobb lökettérfogatú egyhengeres motorral szerelt motorkerékpár, az NSU 2000.
A vibrációról és úgy általában az egész szerkezet komfortjáról nincs információnk, de el lehet képzelni. Ennek ellenére én nagyon szeretem az ilyen kreálmányokat, igencsak kipróbálnám a a pöfögő szörnyet.