Tudom, sokan perverznek neveznétek, de komoly vonzódásom van az elektromos járművek, és az elektromos motorkerékpárok iránt. Budapesten lakom, idegrendszeremet komolyan terheli a belvárosi forgatag. Sokszor ábrándozom arról, hogy milyen jó lenne, ha kicsit szellősebben lennénk (például mindenki motorozna), és milyen jó lenne ha a közlekedők mindezt teljesen csendben tudnák művelni (elektromos motorkerékpárokon).
Az elektromos motorkerékpárok piacát jelenleg az olcsó és ezzel arányos minőségű elektromos robogók, és pár csúcsfejlesztésű csodamasina (Vectrix, Enertia) fedi le. No és persze van néhány lelkes amatőr, akiknek vannak jó ötleteik, de az ilyen gépek leglényegesebb részéhez, a jó akkukhoz nemigen tudnak hozzájutni.
A képen látható motor egy 1984-es Honda Interceptoron alapul. Tulajdonosa elektromos motort, teljesítmény-szabályzót, és természetesen akkumulátorokat épített bele. A 72 voltos rendszerfeszültséget 6 darab sorba kapcsolt 12 voltos akkumulátor hozza létre. A motorkerékpár 112 kilométer/órás csúcssebességre képes, mindezt szinte hangtalanul.
A félmillió forint alatti összegből felépített elektromos motort tulajdonosa munkába járásra használja, és véleménye szerint nagy élmény ennek a gépnek a nyergében ülni. A dolog szépséghibája, hogy az akkumulátorok viszonylag alacsony kapacitása miatt a motorkerékpár hatótávja mindössze 15 kilométer. A tulajdonos azonban 4 kilométerre lakik munkahelyétől.