Az Aprilia Milánóban bemutatta várva-várt superbikeját, az RSV4-et. Mivel a modellel a bajnokságban akarnak indulni, a homologizáció miatt utcai példányokat is fogunk látni. A teljesítményadatok tükrében ez igazán érdekes lesz.
Az RSV4-ben egy 1000 köbcentis, rendkívül kompakt, 65 fokos V4-es motor dolgozik. Teljesítménye már most 207 lóerő, ám az Aprilia szerint még bőven van hely a fejlesztéseknek.
Tömege 160 kilogramm
Az egészen kis méretű blokkhoz többek között a speciális vezérlés kialakításával jutottak. A (belső) szívóoldali vezérműtengelyeket lánccal hajtják, a kipufogószelepeket vezérlő tengelyeket azonban a szívóoldali tengely vezérli fogaskerekeken keresztül.
A fentebb említett maximális teljesítményt 13 500 fordulat/percnél adja a motor, maximális fordulata azonban 16 000. A pillangószelepek vezérlését a Yamaha R1 és R6-hoz hasonló teljesen elektromos rendszer végzi.
A mindössze 160 kilogramm tömegű motor megjelenése nagyon sportos, tetőtől talpig karbonba van öltöztetve, de nem kimondottan feltűnősködő a vonalvezetése.