A hazánkban nemigen ismert francia cég életében 2004-ben jelentős változás következett be: új vezérigazgató állt a Voxan élére, a változás pedig kedvezően hatott a modellpaletta és az értékesítési hálózat fejlesztésére is. Hollandia, Luxemburg és Belgium után a spanyol, német és portugál piacokat is megcélozták, rövidesen pedig az Európai Unió területén mindenütt szeretnék értékesíteni motorkerékpárjaikat. Érdemes megismerkedni közelebbről a kis szériákban készülő, nagyon igényes és egyedi kétkerekűekkel.

A Párizsi Motorkiállításon mutatkozott be a Strack Super Naked koncepció
A cég motorjaiban saját fejlesztésű, 72 fokos V2-es blokkok dolgoznak, ugyanazon 996 köbcentiméteres lökettérfogat mellett két teljesítménylépcsőben: a belépőmodellek teljesítménye 85, a cég által előtérbe helyezett újabb fejlesztéseké pedig 100 lóerő. Utóbbi oka igen egyszerű: Franciaországban ugyanis a jelenlegi szabályozás korlátozza a forgalomba helyezhető motorkerékpárok legnagyobb leadott teljesítményét ebben a szép kerek számban. Az exportra gyártott motorok nyilván ennél sokkal többre is képesek lehetnek, amennyiben valahol kicsit belenyúlnak a befecskendezési rendszerükbe. Kérdéses, érdemes-e piszkálni azt, ami jó, hiszen nem lebecsülendő például a 85 lóerős verziók 110 newtonméteres nyomatéka.

A Steve McQueen stílusú Street Scrambler az egyik belépőmodell. 85 lóerő, ám 109 newtonméter komoly motorozási élményeket sejtet a 190 kilogrammos gép nyergében
A Voxan összes kétkerekűje a lehető legigényesebb alkatrészekből építkezik: Magnetti Marelli befecskendező-rendszer és motormenedzsment, Marzocchi vagy BOS rugózó elemek, Brembo vagy Beringer fékek, no meg maga a megjelenés, amely szintén garantálja a sikert mindenütt, ahol az egyedi motorok feltűnnek. Árakról, magyarországi forgalmazásról nincs információnk. Előbbieket illetően nem ringatnánk magunkat illúziókban, utóbbival kapcsolatban azonban reménykedhetünk!
Legújabb fejlesztésük az 1200 köbcentiméteres blokk, mely nagy túramotorjukban, a GTV1200-ban jelent meg, bár a modell még nem szériaérett. A vásárlói visszajelzések alapján a nem túlzottan kedvező fogadtatásra talált fejidomot például ikerlámpásra cserélik a hírek szerint. A minimalista megjelenésű Strack Super Naked koncepcióban pedig ugyanez a növelt lökettérfogatú blokk 140 lóerős teljesítményre képes, amely a 180 kilogrammosra ígért motor szériagyártása esetén akár a KTM Super Duke komoly kihívójává is teheti.