Nehéz elhinni, hogy már 23 éve volt, amikor a Yamaha V-Maxot bemutatták. A gép 1993-ban egy kisebb ráncfelvarrást kapott, de ettől eltekintve az eredeti állapotban vásárolható meg egyes országokban még most is. Tény, hogy a bődületes erejű és nyomatékú V4-es annak ellenére komoly piaci sikereket könyvelt el, hogy felépítésével – és gyakran kritizált fékjeivel és futóművével együtt – elvileg csak egy szűk réteg érdeklődésére tarthatott számot. De a motor tagadhatatlanul dögös, és ez a vártnál sokkal több embert talált szíven.
Az utód egy ideje már a koncepció fázison túl van, gyakorlatilag hamarosan gyártásba kerülhet, hiszen legkésőbb 2009-ben már megvásárolhatónak kell lennie. Az új legenda teljesítménye még nem pontosan eldöntött, de azt beszélik jól értesült körök, hogy _legalább_ 200 (kétszáz) vad lovat várhatunk. Mivel ilyen teljesítményű motorkerékpár már van a piacon, az is valószínű, hogy ennél, a presztízs fenntartása érdekében, és a rajongók már most hangos vélemény nyilvánításának engedve, néhány lóval erősebb V-Maxra számíthatunk.
Az új V-Max minden bizonnyal szofisztikáltabb szerkezet lesz mint elődje, kérdés, hogy a vad, szőrén megülendő ló imidzset ez mennyire fogja rontani. Bár így belegondolva egy 200 lóerő körüli motorkerékpár futóművét, fékjeit nem lehet olyan jóra csinálni, hogy az ne érződjön ultrabrutálisnak.
V-Max koncepció