2007 novemberében, a milánói EICMA motorkiállításon mutatkozott be a nagyközönségnek az osztrák motorkerékpár-gyártás történetének első superbike-ja, a KTM 1190 RC8.
Az 1190 RC8 szíve egy vadonatúj LC8-as motorblokk, melynek hengerűrtartalma 1148 cm3. A mindössze 64 kilogramm tömegű, V elrendezésű kéthengeres teljesítménye 155 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 120 newtonméter. Az egyedülállóan könnyű – mindössze 7,5 kilogramm tömegű – váz, a lehető legigényesebb fék és futómű, a motor alatt elhelyezett kipufogódob és más szokatlan műszaki megoldások révén a teletankolva is 200 kilogrammnál könnyebb 1190 RC8 minden egyes részletében a lehető legmesszemenőbbekig megfelel a superbike elnevezésnek.
Az RC8 látványában is eltér a szokásostól. A Gerald Kiska által alkotott formaterv letisztult és a technikát jól láthatóan integrálja a motorkerékpár összképébe. A versenysportból örökölt gének már messziről látszanak a narancssárga/fekete és fehér/fekete színkombinációkban készülő motorkerékpáron.
A sajtóanyagnál azonban sokkalta többet mondanak a várva-várt új modell technikai adatai, melyek alapján bizton kijelenthetjük, hogy már alig várjuk az új osztrák V2-es kipróbálásának pillanatát, hogy tapasztalatainkat mielőbb megoszthassuk kedves olvasóinkkal.
| MŰSZAKI ADATOK | |
| Motortípus | 2 hengeres, 8 szelepes, 4 ütemű, V elrendezésű, vízhűtésű DOHC motor 75 fokos hengerszöggel. |
| Hengerűrtartalom (cm3) | 1148 |
| Furat x löket (mm) | 103 x 69 |
| Keverékképzés | Keihin EFI elektronikus befecskendezés 52 mm torokátmérővel |
| Teljesítmény (kW(LE)/min) | 113(154)10000 |
| Forgatónyomaték (Nm/min) | 120/8000 |
| Sebességváltó | 6 fokozatú, kapcsolókörmös |
| Tengelykapcsoló | Hidraulikus működtetésű, többtárcsás, olajban forgó |
| Szekunderhajtás | X-gyűrűs lánc |
| Váz | Króm-molibdén könnyűfém |
| Első felfüggesztés | WP fordított teleszkópok 43 mm belsőcső-átmérővel, 120 mm rugóút |
| Hátsó felfüggesztés | WP központi rugóstag, 125 mm rugóút |
| Első fék | 320 mm átmérőjű Brembo duplatárcsa, 4 dugattyús radiális fékekkel |
| Hátsó fék | 220 mm átmérőjű Brembo szimpla tárcsa, kétdugattyús fékkel |
| Első gumiabroncs | 120/70ZR17 |
| Hátsó gumiabroncs | 190/55ZR17 |
| Villaszög (fok) | 66,7 |
| Tengelytáv (mm) | 1430 |
| Ülésmagasság (mm) | 805/825 |
| Száraz tömeg (kg) | 188 |
| Üzemanyagtartály (l) | 16,5 |
| Ár, ABS-szel (2008. március) (Ft) | 4430000 (regisztrációs adóval) |
