Néhány próbálkozástól eltekintve komoly piaci részvételre számító dízelüzemű motorkerékpár nem létezik. Ennek a kijelentésnek ellentmondani látszik a Neander 1400 Turbodiesel. Azért írom, hogy látszik, mert az ára 140 ezer dollár, ami a tehetősek játékszerévé teszi a gépet, különösen úgy, hogy mindössze 60 darabot terveznek gyártani évente.
A dízelmotorok fejlődéséről beszélni manapság már közhelynek számít, minden esetre számos olyan bevált technológia az elmúlt évtized szüleménye, amely lehetővé tette, hogy ez a motorkerékpár ebben a formában létrejöhessen. A jól szabályozható turbófeltöltés, a kifinomult befecskendező fejek, és a közös-nyomócsöves technika mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Neander 1400 köbcentis, kéthengeres, turbófeltöltésű dízelmotorja közel 100 lóerőt adjon 4200-as fordulaton, és motorkerékpárok tekintetében teljesen szokatlan 195 newtonméter nyomatékot már 2600-as fordulaton.
A 270 kilogramm tömegű Neander végsebessége 225 kilométer/óra, 100 kilométer/óra sebességre 4,5 másodperc alatt gyorsul. A motort tesztelő újságíró, Sir Alan Cathcart, szerint „a motor igen kellemes minden tekintetben, csak valahogy a dízelhang nem illeszkedik a motorozás élményéhez”. (Őőő, ezt szerintem legtöbben eddig is valahogy így gondolták…)