Az olasz CR&S motorépítő-manufaktúra egészen figyelemreméltó technikai paraméterekkel rendelkező motorral szerpel a piacon, és folyamatosan bővíti európai értékesítői hálózatát. A motor a Vun névre hallgat, és a gyártó végtelen szerénységgel nem tudja azt besorolni semelyik meglévő motorkerékpár-kategóriába, hanem újat volt kénytelen létrehozni neki. Ez pedig a „Mistostretto”, amely „Kanyargós utak”-at jelent szabad fordításban.
Vitathatatlan tény, hogy a kis motor igen figyelemreméltó technikai paraméterekkel rendelkezik. Több verzióban érhető el: standard utcai, illetve kizárólag pályahasználatra készítve. Motorja a Rotaxtól származó egyhengeres, melynek 650 köbcentiméteréből a vevő kívánsága szerint csökkentett teljesítményű (29 lóerős), normál (54 lóerős) és tuningolt (68 lóerős) kivitel is elérhető. Ami igazán élvezetessé teheti az újdonságot, az az utcai változat mindössze 135 kilogrammos száraz tömege. A pályagépnek szánt kivitel mindössze 128 kilogrammot nyom a mérlegen folyadékok nélkül.
Könnyen el tudom képzelni, hogy ez a motor (tekintettel a rendkívül jó minőségű alkatrészekre és a gondos, kézi összeszerelésre) valóban a motorozás igazi, vegytiszta élményét nyújtja akár egy izgalmas alpesi szerpentinen, akár bármelyik (lehetőleg minél technikásabb) versenypályán.
Gondolom senkit nem lep meg, hogy egy ilyen ritkaságszámba menő és rendkívüli élményekkel kecsegtető gépnek az ára is rendkívüli: az alapváltozat 11500 angol fonttól indul, a versenyváltozat már 15000 körül jár (nagyságrendileg 4000000-5250000 forint). Ezek az összegek csak gyári árak, ÁFÁ-t és forgalomba helyezési költségeket nem tartalmaznak.
Nos, nagyon szívesen kipróbálnánk egy ilyen kis élménymotort, de valami azt súgja, egyhamar nem fogunk rá sort keríteni.
Kanyarban lehet a legélvezetesebb vezetni a könnyű kis gépet
MŰSZAKI ADATOK | |
Motortípus | Rotax vízhűtéses egyhengeres DOHC, 4 szelep |
Hengerűrtartalom (cm3) | 652 |
Furat x löket (mm) | 100 x 83 |
Keverékképzés | Rotax Dell’Orto dupla befecskendezés 52 mm torokátmérővel |
Teljesítmény (kW(LE)/min) | 40(54)/7000
Cimkék: Előző bejegyzésKövetkező bejegyzésEzeket olvastad már?Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt2023. november 14., keddA Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült? Elolvasom »Új motor teszt
Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt2023. október 18., szerdaRégóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa! Elolvasom »Új motor teszt
125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt2023. október 15., vasárnapMéghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben! Elolvasom »Videós túrabeszámoló
Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató2023. szeptember 24., vasárnapNemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe. Elolvasom »Ruházat tartósteszt
|