A Buell bemutatta Angliában a XB12XT-t, amely a Ulysses család második sporttúra modellje, gyakorlatilag egy kissé átdolgozott XB12X. A motorkerékpár a Buellektől megszokott kezelhetőséget, és hatalmas nyomatékot nyújt az egyre népszerűbb túra kategóriában. Az XB12XT áthangolt futóművel és rövidebb rugóúttal, alacsonyabb ülésmagassággal, magas szélvédővel, és túradobozokkal kerül forgalomba.
A motoron teljesen állítható Showa rendszert találunk elöl és hátul is. Az első teleszkópok 43 milliméteresek, a hátsó külső tartályos, könnyen állítható előfeszítésű kialakítású. A rugóút 125, a hasmagasság 145, az ülésmagasság barátságos 780 milliméter. A sportos képességekről a Buell 103 lóerős V-kettes motorja gondoskodik.
A Buellek legendás centralizált tömegét itt is az üzemanyagtartálynak használt váz, az olajtartálynak használt lengőkar, és az alul vezetett kipufogó biztosítja. A nagy átmérőjű féktárcsával rendelkező Zero Torsional Load (nulla torziós terhelés) fékrendszernek köszönhetően kisebb tömegű az első kerék, így kisebb a rugózatlan tömeg, míg a szíjhajtás a kevesebb vibráción túlmenően ugyanezt a hatást éri el hátul.
A sportos helyzetű kormányon fűtött markolatokat találunk, és két 12 voltos csatlakozó is helyet kapott a motoron (az egyik a műszerfalon a másik az ülés alatt). A Buell ígérete szerint az XB12XT két személy számára is nagyon komfortos jármű, kényelmes ülésének, és jól elhelyezett kapaszkodóinak köszönhetően.