Az elmúlt napokban cikkeztünk az Indiai Bajaj Auto, KTM-el és Kawasakival való együttműködéséről, hogy a világ második legnagyobb motorpiacát (India) dögös, kisköbcentis gépekkel láthassák el.
A Yamaha sem akar lemaradni ezért a piacért vívott versenyben, így két ismert modelljének 150 köbcentis, négyütemű változatát is bemutatta. Egyik a keresztségben az FZ15, a másik az R15 nevet kapta.
Az erőforrások egyhengeres, négyszelepes, üzemanyag befecskendezéses, 150 köbcentis 20-22 lóerős szerkezetek, az R15 esetében folyadékhűtésű, az FZ150 esetében léghűtéses kialakítással. A motorkerékpárok 130 kilogramm saját tömegűek, maximális sebességük 140 kilométer/óra. A márciusban forgalomba kerülő motorok 2000 dollárnak megfelelő összegért kerülnek a szalonokba.
A Honda sem alszik, az Auto Expón bemutatta szintén 150 köbcentis, négyütemű motorral ellátott koncepcióját. A gép láthatóan nem az olcsó indiai piacot célozza komoly műszaki tartalmával, azonban egy szót sem tudni, hogy mikor, vagy kerül-e egyáltalán valaha sorozatgyártásra.