Erik Buell 25 éve építette első motorkerékpárját, amely az AMA Formula 1 bajnokságban indult. A Harley-Davidsonnal való kapcsolaton alapuló vállalkozás így vált Amerikai első sportmotor gyártójává, amelyet azóta a világon mindenütt a fantáziadús tervezésről és a csúcstechnológiák használatáról ismernek.
Annak idején a japán gépek által uralt konzervatív piacon újdonságot jelentett az üzemanyagtartálynak használt váz, az olajtartálynak használt lengőkar, a felnire épített első féktárcsák, az alul vezetett kipufogó. Mindez akkoriban fantasztikus kezelhetőséget eredményezett, ám az erőforrások a közelmúltig a Harley-Davidson elavult blokkjai voltak.
150 lóerő, 150 kilogramm
A Hillbilly Motors a Buell 25 éves fennállásának tiszteletére elkészítette a XBRR Chronost. A Buell átépítésekben nagy tapasztalattal bíró tulajdonos, Jens Krüper létrehozott egy 150 kilogrammos és 150 lóerős, a buelli legendának megfelelő kezelhetőségű kétkerekűt, amelybe saját elképzeléseit is beleépítette.
A Chronos kipörgésgátlóval is fel van szerelve, így a hátsó kerékhez egy szenzort kellett építeni. Ennek érdekében Krüper lecserélte a hátsó féktárcsát és a féknyerget. Az XBRR motor jobb hűtése érdekében horizontálisan beépített, fordított működésű Showa rugóstagot használ.
Ez első féktárcsa az eredeti maradt, azonban egy 8 dugattyús Nissin féknyereg szorítja. Átalakította a vázszerkezetet is, amely így hatékonyabban látja el levegővel a motort. A kereket szíj helyett lánc hajtja, amely jobban megfelel a versenysport igénybevételeinek. A tengelykapcsoló hidraulikus működtetésű, szárazkuplungos anti-hop rendszer.
A motor képességeihez mérten kissé csekélynek tűnik az ülés tartása, igencsak kellhet kapaszkodni egy gyorsításkor. Bár a Chronos valószínűleg nem indul versenyen, állítólag komoly pályaidőket várhatunk tőle.