A patinás és stílusos Moto Guzzi bemutatta nagy túranedúróját, Stelvio néven. A motor a BMW R1200GS riválisaként indul a piacon. Ez kissé optimista remény, elsősorban a német ikon offroad képességeit ismerve, de aszfaltúton valóban kellemes jószágnak ígérkezik a szokatlan megjelenésű motor.
A hatalmas, 1200 köbcentis 90 fokos hengerszögű V2-es motor keresztben terpeszkedik a vázban, félelmetes, monumentális megjelenést kölcsönözve a Stelvionak. A motor láthatóan jól pakolható kialakítású, a 110 lóerő és 108 newtonméter nyomatékon sem fog múlni a dinamikus túrázás.
Alább olvashatók a Stelvio műszaki adatai, minden tekintetben érdekes és figyelemre méltó újdonságról van szó.
MŰSZAKI ADATOK | |
Motor | négyütemű, 90 fokos V2-es, vízhűtésű |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1151 |
Furatx löket (mm) | 95×81,2 |
Sűrítési viszony | 11:1 |
Maximális teljesítmény (kW(LE)/ford) | 80,8(110)/7500 |
Maximális forgatónyomaték (Nm) | 108/6400 |
Besorolás | Euro 3 |
Sebességváltó | 6 fokozatú |
Hajtás | Kardán |
Tengelytáv (mm) | 1550 |
Első teleszkóp | fordított, 50 milliméter átmérőjű, teljesen állítható |
Első rugóút (mm) | 170 |
Hátsó futómű | lengőkar, teljesen állítható rugóstag |
Hátsó rugóút (mm) | 155 mm |
Első fék | két 320 milliméteres féktárcsa, radiális féknyereg |
Hátsó fék | 282 milliméteres tárcsa |
Első gumiabroncs | 110/90 R19 |
Hátsó gumiabroncs | 180/55 R17 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 2250/1025/1475 |
Ülésmagasság (mm) | 840 |
Hasmagasság (mm) | 210 |
Száraz tömeg (kg) | 214 |
Üzemanyag tartály térfogata/tartalék (l) | 18/3,3 |