A patinás és stílusos Moto Guzzi bemutatta nagy túranedúróját, Stelvio néven. A motor a BMW R1200GS riválisaként indul a piacon. Ez kissé optimista remény, elsősorban a német ikon offroad képességeit ismerve, de aszfaltúton valóban kellemes jószágnak ígérkezik a szokatlan megjelenésű motor.
A hatalmas, 1200 köbcentis 90 fokos hengerszögű V2-es motor keresztben terpeszkedik a vázban, félelmetes, monumentális megjelenést kölcsönözve a Stelvionak. A motor láthatóan jól pakolható kialakítású, a 110 lóerő és 108 newtonméter nyomatékon sem fog múlni a dinamikus túrázás.
Alább olvashatók a Stelvio műszaki adatai, minden tekintetben érdekes és figyelemre méltó újdonságról van szó.
| MŰSZAKI ADATOK | |
| Motor | négyütemű, 90 fokos V2-es, vízhűtésű |
| Hengerűrtartalom (cm3) | 1151 |
| Furatx löket (mm) | 95×81,2 |
| Sűrítési viszony | 11:1 |
| Maximális teljesítmény (kW(LE)/ford) | 80,8(110)/7500 |
| Maximális forgatónyomaték (Nm) | 108/6400 |
| Besorolás | Euro 3 |
| Sebességváltó | 6 fokozatú |
| Hajtás | Kardán |
| Tengelytáv (mm) | 1550 |
| Első teleszkóp | fordított, 50 milliméter átmérőjű, teljesen állítható |
| Első rugóút (mm) | 170 |
| Hátsó futómű | lengőkar, teljesen állítható rugóstag |
| Hátsó rugóút (mm) | 155 mm |
| Első fék | két 320 milliméteres féktárcsa, radiális féknyereg |
| Hátsó fék | 282 milliméteres tárcsa |
| Első gumiabroncs | 110/90 R19 |
| Hátsó gumiabroncs | 180/55 R17 |
| Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 2250/1025/1475 |
| Ülésmagasság (mm) | 840 |
| Hasmagasság (mm) | 210 |
| Száraz tömeg (kg) | 214 |
| Üzemanyag tartály térfogata/tartalék (l) | 18/3,3 |
