Carlos Ghosn, a Renault-Nissan elnök-vezérigazgatója szerint, a Renult 2010-ben Izraelben kívánja megkezdeni elektromos autói gyártását. Az is valószínű, hogy a Renault a Shai Agassi’s Project Better Place nevű céggel működik majd együtt az elektromos infrastruktúra megvalósításához. A francia gyártó már bemutatta az „eco2” modellsorozatot, amely a gazdaságos üzemeltetés irányába tett elkötelezettség letéteményese.
Az izraeli gyártás egyelőre hivatalosan nem megerősített, de az Agassi-Renault együttműködés bizonyosnak látszik. Bár még nem szerződtek, jól értesült források szerint már 2008-ban lehet valami az együttműködésből.
Agassi’s Project Better Place filozófiája szerint az elektromosság egy mindenütt jelen levő energiaforrás, a hidrogénről, az etanolról és a biodízelről ez messze nem mondható el. Tehát kézenfekvő, hogy az elektromos autókat kell fejleszteni, hiszen egy elektromos alapú közlekedésből csak ezek a hiányzó láncszemek. Ennek továbbfejlesztésével, akkucsere állomásokkal, töltőkkel felszerelt parkolókkal hamar leválthatnák az elektromos autók a jelenlegieket.
(Személyes megjegyzésem, hogy e filozófia kissé nagyvonalú, hiszen a jelenlegi elektromos rendszer kapacitása egészen biztosan nem alkalmas nemhogy teljes, de jelentős számú elektromos autót tartalmazó autópark ellátására sem, az erőművektől kezdve, a hálózatokon át. Gondoljunk csak arra, hogy Magyarországon nyáron már az is meglátszik a terhelésen, hogy egyre többen használnak klímát…)
A Renault azonban hisz a gyors fejlődésben, és ezért tartja szerencsésnek az Agassival való együttműködést. Az elektromos autó sok tekintetben lényegesen kellemesebbé tenné az életet, és itt most elsősorban a nagyvárosok zajára és levegőminőségére gondolok.