A megcélzott évi tízmilliós gyártókapacitás 2018-as elérése érdekében a Volkswagen komoly átszervezést végez platformjain a költségek csökkentése érdekében. Négy új platform épül, amelyek a Volkswagen, Lamborghini, Audi és Bentley márkák alapjául is szolgálnak majd.
Az első új platform, az MQB, keresztbe épített motort fogad, a középkategória járművei használják majd. Ez akár hatmillió autó alapja is lehet, amely így valószínűleg a járműipar legszélesebb körben használt platformjává válik. Az első erre épülő kocsit 2010-ben láthatjuk.
A második nagy platform az MHB lesz, amely a minik alapjául szolgál, a Volkswagen up! üdvöskéje is erre épül.
A harmadik platform a prémium kategóriájú, középmotoros sportautók számára készül, elsősorban a Lamborghini és esetleg egy olcsóbb Bentley használja majd.
A negyedik platform már az utakon van, az Audi A4/A5 modellek személyében. Az MLB elnevezésű alap hosszában beépített motort, és első- vagy összkerekes hajtásláncot fogad. Az MLB-t később az új A6 és A8, valamint a Phaeton modellekhez és Bentleyhez használják majd.
Az új platformoktól 40 százalék megtakarítást remélnek. Feltételezem az a veszély nem fenyeget, hogy ennyivel olcsóbbak lesznek az autók…