A hidrogéncellás autók elterjedésének egyik gátja a tyúk vagy a tojás kérdése. Amíg nincs hidrogénkút, addig nem érdemes üzemanyagcellás autót piacra dobni, amíg nincs üzemanyagcellás autó, nem érdemes hidrogénkutat építeni. Persze már sok helyen van ilyen töltőállomás, de globális léptékkel nézve számuk teljesen elhanyagolható.
A Honda szemmel láthatóan fittyet hány erre az aprócska problémára, hiszen Los Angelesben az üzemanyagcellás FCX-nek bemutatta sorozatgyártású verzióját Clarity néven. Az autó már 2008 közepén piacra kerül, az árról annyit tudni, hogy a havi lízingdíj 600 dollár körül lesz. Mindez Dél-Kaliforniában, mint tudjuk, ott Arnold Schwarzenegger kormányzó úr egy egész láncolat hidrogén kutat avatott fel még évekkel ezelőtt.
Gazdaságosság szempontjából az autó megfelel egy 3,45 liter/100 kilométer fogyasztású benzines autónak, hatótávolsága egy feltöltéssel 430 kilométer. A hatótáv valójában nagyobb mint a koncepcióautóé, ami annak köszönhető, hogy a hajtáslánc tömegéből sikerült 30 százalékot lefaragni. A méretén is csökkentettek, így az már csak akkora, mint egy szokványosnak nevezhető benzin-elektromos hibrid hajtáslánca.
Az FCX üzem közben csak tiszta vizet hagy maga után, így nem szennyezi a környezetet. A dolog persze ennél összetettebb, amit a Honda nem is rejt véka alá. A hidrogént földgázból állítják elő, a folyamat során szén-dioxid keletkezik. Összességében az FCX kibocsátása még így is egy szokásos autóénak a fele, amely környezetbarátabb hidrogénforrások bevetésével (napenergia, vízbontás) tovább fokozható. Az FCX maga is környezetbarát, a kárpitok például természetes anyagból készülnek a Honda bio-gyárában.