Szerencsére az alacsony fogyasztást és az ezzel összefüggő szén-dioxid kibocsátást már nem csak a vevők igényei, de a szigorodó szabályzások miatt is egyre komolyabban kell venniük az autógyártóknak. A több modellben lévő start/stop funkció is ezt a célt szolgálja. Ha az autó megáll, a motor leáll, ám a gázpedál vagy a kuplungpedál működtetésére egy pillanat alatt újraindul.
A megoldás eddig csak manuális váltóval rendelkező autók esetében volt elérhető, a ZF elnöke azonban azt nyilatkozta a napokban, hogy 2009-ig az automata váltókkal is működni fog a rendszer. Hans-Georg Haerter nem volt bőbeszédű a témát illetően, arra utalt azonban, hogy a jövőben szinte minden gyártónak lesz start/stop funkcióval rendelkező autója.
Más gazdaságosságot fokozó rendszereken is dolgozik a ZF, köztük egy új nyolcsebességes automata váltón, és a hajtáslánc veszteségeit csökkentő megoldásokon. A ZF saját tesztjei szerint a nyolcsebességes váltó akár 6 százalék megtakarítást is jelenthet a jelenlegi hatsebességeshez képest. Ez talán kevésnek tűnhet, azonban az újítások összességével 20 százalék megtakarítás is elképzelhető, ami már igen kellemes érték.