A milánói motorkiállításon a Honda bemutatta a CB1000R-t, amely a legradikálisabb nakedbike a gyár eddigi életében.
A CB1000R közeli rokona a 600-as Hornetnek, azaz a CB600F-nek, azonban míg annak a nevében az F egyfajta szelídséget jelentő betű, addig az CB1000R R betűje ennek éppen ellenkezőjére utal. Éppen ezért ezt nem is nevezik Hornetnek, ez a gép nem az ismert barátságos, jóindulatú darázs. (A Hornet 600 tesztünket itt olvashatják.)
A CB1000R-ben a 2007-es Fireblade 998 köbcentiméteres szelídített blokkja dolgozik. Kisebb csúcsteljesítményt, de kövérebb középtartományi nyomatékot nyújt a 46 milliméteresről 36 milliméteresre csökkentett szívótorok átmérő és az ehhez hangolt befecskendező és gyújtásrendszer.
A CB1000R alumínium váza a 2007-es Hornet 600-tól származik, a motor többi része azonban magasabb műszaki színvonalú. Az első teleszkópok a 2008-as modellévű Fireblade-től származnak. Négydugattyús, radiális Tokico féknyergek szorítják a 310 milliméteres tárcsákat elöl. Az ABS-el felszerelt verzióban Nissin háromdugattyús nyergek dolgoznak, a Honda CBS rendszerével.