A négykerék kormányzás nem egy autóban szerepelt már, azonban, hogy őszinte legyek nem egészen értem miért ölnek pénzt és energiát ilyen rendszerek kifejlesztésébe az autógyárak. Egzotikuma elsődleges vonzereje, az autó dinamikus viselkedését nem változtatja olyan mértékben, amennyire az autón olvasható árcédulán lévő összeget.
Ennek ellenére a Renault egy új verziót mutat be az Active Drive-ból, amely a Lagunában mutatkozik be, márciusban, Genfben. Az új rendszer egy számítógép segítségével figyeli a kormánymozdulatokat, a sebességet és a jármű tapadását 10 milliszekundumonként. Ennek megfelelően álltja be a hátsó kormányzási szöget.
A Renault annyira hisz rendszere sikerében, hogy az új Lagunával kihívta a Porsche Boxstert egy szlalomversenyre. A pártatlanság megőrzése érdekében az EVO magazin munkatársait kérték fel a tesztelésre. A Renault kormányzását direktebbnek és élesebben fordulónak mondták, alulkormányozottság gyakorlatilag nem létezett. A Laguna lépést tudott tartani a szlalompályán a Porsche Boxsterrel, annak ellenére, hogy dízel erőforrása első kerekeit hajtotta.
A négykerék kormányzás bekerülhet később más modellekbe is, sőt, ha sikeres, más autógyárak is követhetik a példát. Nevezzenek a haladás kerékkötőjének, de akkor is megkérdezem: miért? Az autóvásárlók hány százalékának fontos, hogy családi autójukkal úgy lehessen szlalomozni, mint egy Porsche Boxsterrel? Talán a nyugdíjas Lexus tulajdonosoknak…