Ha a Lexus szóba kerül legtöbbször kiváló minőségét és szépen fejlődő eladásait szokás említeni. Igaz, a Lexus igen fenyegető a konkurensek számára elsősorban Amerikában, azonban észnél kell lennie a Japán gyártónak, ha hosszútávon a piacon akar maradni. A Lexust ugyanis elsősorban az idősebb korosztály választja, és ha a Lexusnak nem sikerül átmentenie értékeit a fiatalabb korosztály részére, a következő generáció már sokkal kevésbé lesz Lexus párti.
Az Automotive Newsnak nyilatkozó Jim Farley – aki már a Fordhoz szerződött – elmondta, hogy a Lexusnak nagyon oda kell figyelnie a 30-40 év közötti korosztályra. A helyzet komolyságát illusztrálandó megemlítette, hogy az ES350 vásárlói átlagosan 61 évesek, és jellemzően nyugdíjasok. Farley szerint a Lexus vásárlók 40 százaléka 60 év feletti.
A felmérések szerint csak a Jaguar, a Lincoln és a Cadillac vásárlói köre idősebb a Lexusénál. A helyzet változtatása érdekében a Lexus egy BMW 1-hez hasonló belépő szintű kompaktot fog piacra dobni, igaz ez a változat valószínűleg nem jut el Amerikába. Ott inkább az IS-F nevével képviseltetett sportautó kategóriában kívánnak erősödni, hogy a fiatalabb korosztályt is megcélozhassák.