Ha megengednek egy félmondat erejéig egy ilyen felvezetőt: a világ társadalmi kettészakadása és a javak egyenlőtlen eloszlása jól érzékelhető az autóipar fejlődésében is. Nem csak Magyarországra jellemző, hogy az összeladások visszaesése mellett a prémium márkák eladása fokozódik, a világ autóeladásai sem erősödnek olyan ütemben, ahogyan például a Rolls-Royce iránti a kereslet.
A goodwoodi gyár meghosszabbított, többműszakos termeléssel is alig képes az igényeket kielégíteni. A kimutatások szerint a Rolls-Royce 22 százalékkal szárnyalja túl tavalyi eladásait. 2006-ban összesen 805 autót adtak el, amelyek nem ritkán 500 ezer dollár feletti árral és 300 ezer dollár feletti alapárral bírtak. Ha ilyen ütemben növekednek, 2007-ben átlépik az 1000 darab eladott példányt.
A Rolls-Royce a megnövekedett igényeket nem csak a gyártókapacitás fokozásával, de a modellek fejlesztésével és sokszínűbb palettával is igyekszik kielégíteni. Mivel korábban arról értesültünk, hogy a Rolls-Royce szerint a márka kezd túl nagy darabszámban a piacra kerülni (ami rontja az exkluzivitást), ez valószínűleg drágább modellek érkezését jelenti.