Annak ellenére, hogy a Lexus még januárban bemutatta autóját Detroitban, a cég semmit nem árult el arról, hogy hány lóerős motor kerül bele. Most, az IS F japán debütálása kapcsán korábban ismeretlen részletek láttak napvilágot a sportautóról. Az 5 literes V8-as motor 417 lóerőt nyújt 5500 fordulat/percen, forgatónyomatéka 504 newtonméter, amely az IS F-et a BMW M3, Audi RS4 által képviselt magasságokba emeli.
A motor az LS460-ban is szolgáló, 8 sebességes, kormányról vezérelhető sebességváltóhoz csatlakozik. A váltó rendelkezik egy M-móddal, amely segít egyes fokozatban jó gyorsulást elérni, az elektronika gázfröccsökkel könnyíti a visszaváltást. Az IS F számos futómű változtatáson is átesett, új rugókat, új lengéscsillapítókat, új keresztstabilizátorokat építettek be. A 19 colos keréktárcsákon elöl 225/40-es, hátul 255/35 gumiabroncsok feszülnek. Az autó maximális sebessége közel 300 kilométer/óra, amely 180-ra van limitálva a japán piacon. Az Egyesült Államokba érkező változatban ez a korlátozás nem lesz bent, bár az az ország sem ámokfutó közlekedéséről híres.