Annak ellenére, hogy véleményem szerint két terepre és túrázásra egyaránt alkalmas motor létezik a Földön – a BMW R1200GS és a KTM 990 Adventure –, egyre több motor kerül a túraendúró kategóriába. Jól is van ez így, hiszen egy magasabb, de jól átgondolt építésű motor kényelmes lehet túrán, városban és elboldogul a rosszabb utakkal is.
Hazánkban is nagyon népszerűek a kis túraendúrók, amelyek két etalon modellje a Suzuki DL650 és a fiatal Kawasaki Versys. A Transalp meglátásom szerint kissé háttérbe szorult ezekhez képest alacsonyabb teljesítménye miatt. Ez is egy ok, amiért ez az állapot változhat, hiszen a Párizsban bemutatott Honda Transalp legújabb változatában, 700 köbcentis 52 fokos hengerszögű, 60 lóerős, 60 newtonméter leadására képes V-Twin motor dolgozik. Ezzel az erőforrással minden bizonnyal kellőképpen izmos lesz a kis túraendúró, bár egy kicsit még tekerhettek volna a teljesítményen…