Azt mondják, a Mercedes-Benz gépkocsik minősége az évek alatt megromlott és csak az elmúlt időszakban sikerült olyan szintre visszaküzdenie magát, amely méltó a csillagos embléma hírnevéhez. Most, hogy a Chryslerrel az együttműködés nem annyira szoros (hivatalosan különváltak), a hangsúly a minőség javításán van –nyilatkozta Dr. Klaus Maier, a marketing divízió feje.
Többen állították, hogy a minőség romlásának oka, a Chryslerrel közös alkatrészbázis. Maier szerint azonban, a Chryslernek ehhez semmi köze, a Mercedes-Benz minőségbiztosításával voltak gondok. A Mercedes-Benz ezek után is megtartja a kapcsolatot a Chryslerrel, hogy költséget tudjon csökkenteni.
A termékek és a technológia nem az egyedülálló területek, ahol a Mercedes-Benz vezető pozíciót kíván fenntartani. A szervizhálózat tekintetében elmaradásuk van, elsősorban a Lexushoz képest, amely meghatározó az Egyesült Államokban. A világ minden tájáról érkeztek hírek a Mercedes-Benz gyenge szervizszolgáltatásáról, amelyen a munkatársak képzésével igyekszik változtatni a stuttgarti cég.