A német tuningcég, a jól ismert Alpina leleplezte a BMW Alpine B6 V8 kupé és kabrió modelljeit. A hatos szériából származó autók új szénszál-erősítésű műanyag motorháztetőt, más lökhárítókat és hátsó diffúzort kaptak. Mindezekkel az autó alaktényezője 0,32-re változik. De ami igazán érdekes az a motorháztető alatt húzódik meg.
A szokásos 4,4 literes V8-as motor egy radiális kompresszort kapott és ehhez illeszkedő új vezérműtengelyt. Így a motor az M6-ot is túlszárnyaló 530 lóerőre képes, maximális nyomatéka nem kevesebb mint 725 newtonméter. Az Alpina mérnökei szoros együttműködésben a ZF embereivel átalakították a sebességváltót is, így az automata váltó most 50 százalékkal rövidebb váltási időkkel büszkélkedhet, de ami ennél is érdekesebb, hogy a szerkezet reakcióideje mindössze 0,1 másodperc. A végeredmény 4,5 másodperces nullaszázas sprint és 318 kilométer/órás végsebesség.
A kezelhetőség javítása érdekében elektromosan állítható felfüggesztés kerül az autó alá, amelyet a Sachs Race Engineeringgel közösen fejlesztettek. Nem egészen értem az autó pozícióját, bár a munka nagyon érdekesnek tűnik, véleményem szerint ennek az egésznek csak akkor van értelme, ha az autó jóval olcsóbb mint az M6.