Az Európai Bizottság jóváhagyta, hogy Franciaország 100 lóerőre korlátozhatja az útjain futó motorkerékpárok maximális teljesítményét. Az európai jogrendszer nem feltétlen egységes, így az országok saját korlátozásokat vezethetnek be.
Ennek ellenére egy francia szervezet, az FFMC (Mérges Motorosok Francia Egyesülete) beperelte a francia államot és európai bíróság elé akarják vinni az ügyet.
Az egész történet meglehetősen ostoba.
Egyfelől a korlátozás csak a Franciaországban forgalomba állított motorkerékpárokra vonatkozik, így ugyanazon az úton, ugyanabban a forgalomban bárki motorozhat egy 185 lovas Hayabusával, feltéve ha a motor nem francia.
A másik a 100 lóerős határ. Az FFMC egy holland felmérésre (is) hivatkozik, amely nem mutatott ki összefüggést a motorbalesetek valószínűsége és a motorteljesítmény között. Ugyanerre a következtetésre jutott az Európa több országából adatot gyűjtő, másfélezer motorbalesetet feldolgozó Maids jelentés is.
Nyílván vannak, akik utálják a száguldozó motorosokat, és az én gépem is csak 67 lóerős, de a jogalkotásnál szerencsésebb lenne a tényekre támaszkodni, nem beszélve az intézkedés erősen diszkriminatív jellegéről. Kíváncsi lennék, hogy hány 100 lóerő feletti motoros okoz balestet és hány 300 lóerő fölötti autó… Ha a balesetek számát akarják csökkenteni, miért nem a kérdés súlyponti részéhez nyúlnak?