A Volvo ez idáig nem sokat hallatott hibrid megoldásairól, most megtörni látszik a jég. Bemutatták a majd Frankfurtban is látható ReCharge koncepciót, amelyet a kaliforniai Volvo fejlesztőközpontban terveztek.
A Volvo ReCharge alapvetően nem hibrid autó a szó klasszikus értelmében, hanem egy feltölthető elektromos jármű, amely belső égésű motorjának egyetlen feladata az akkumulátorok töltése. Az autót négy, a kerekekbe helyezett elektromos motor hajtja, ezek energia ellátásáról lítium-polymer akkumulátorok gondoskodnak. Az akkumulátorok szabványos háztartási táphálózati csatlakozóból is feltölthetők. (Igen a konnektorról van szó, csak néha szeretek bonyolultan fogalmazni, hogy komolyabb benyomást tegyek.)
A 100 lóerős négyhengeres flex-fuel, azaz alkohollal is üzemeltethető belsőégésű motor feltölti az akkumulátorokat, ha a töltöttségi szint 30 százalék alá esik. Az autó 100 kilométert képes megtenni kizárólag elektromos üzemben, az akkumulátorok feltöltése nélkül. Így az üzemanyag fogyasztás 0 és 5,5 liter között változik 100 kilométerenként.
A GM Volt működése ehhez hasonló, azonban a Volvo ReCharge koncepcióban a vezető saját maga is bekapcsolhatja a belső-égésű motort, ha az akkumulátorokat tölteni kívánja. A ReCharge a C30 platformra épül, megtartva annak megnyerő dizájnját.