Magyarországon nincs túl nagy divatja a jogtiszta szoftver vásárlásának, így hazánkban sokak számára különösen fájdalmas lehet ez a hír. A Strategy Analytics által szervezett felmérés kimutatta, hogy a modern autók árának közel 9 százalékát teszi ki az autó elektromos rendszereit működtető szoftver.
Ha belegondolunk valóban komoly fejlesztés egy ABS-t, ESP-t, sávtartó berendezést, aktív sebességtartó automatikát létrehozni. Még a nagy programokhoz, operációs rendszerekhez is folyamatosan érkeznek a javítások, a szoftverekben szinte törvényszerűen vannak hibák. Ez a fenti rendszereknél nem engedhető meg, és valóban igen-igen ritka, hogy ezekben programhiba legyen.
Így érhető, hogy egy 5-6 millió forintos középkategóriás családi autó megvásárlásánál félmilliót gyakorlatilag a szoftverért hagyunk ott. Mivel az autókban működő szoftverek csak egyre sokasodnak – gondoljunk a jövőre, az egymással kommunikáló autók korszakára – ez az arány is a szoftverek javára billenti a mérleget. Elérkezik majd egy olyan kor, amikor a gépészeti tervezés és a gyártás költsége elhanyagolható lesz az autóban dolgozó szoftver árához képes?